وردپرس:

وردپرس یک نرم افزار تحت وب متن باز (open source) می باشد که در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها که مخفف (Content Management System) می باشند، قرار میگیرد. که شما بوسیله آن قادر خواهید بود براحتی یک وبلاگ، فوتوبلاگ، پادکست، گالری و … بسازید.

وردپرس توسط زبان بسیار محبوب PHP نوشته شده و از بانک اطلاعاتی MySQL برای ذخیره داده ها استفاده می کند.

طراحی وب سایت با وردپرس

دو هدف اصلی سازندگان وردپرس راحتی کاربر در کار با این سیستم و رعایت استاندارد های جهانی هست. به همین منظور سازندگان وردپرس با کد نویسی دقیق و کامل و در اختیار قرار دادن امکانات و API های فراوان برای توسعه دهندگان این امکان رو ایجاد کردند که دیگران بتوانند براحتی اقدام به ساخت و توسعه افزونه برای وردپرس بکنند. از آنجا که سیستم وردپرس رایگان است، هر کاربری می تواند فایل های مربوطه ی آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهد. البته بدیهی است که وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می کند اما برای شخصی سازی و برآورده ساختن سایر نیازها، به متخصصینی نیاز است که تغییرات لازم را ایجاد کرده و یا سایر امکانات و ابزار مورد نیاز کاربران را فراهم نمایند.

ویژگی هایی مانند پشتیبانی از قالب ها، امکان افزودن افزونه، انتشار و ویرایش راحت مطالب، بهینه بودن برای تمامی امور و غیره به دلیل داینامیک و پویا بودن وردپرس می باشد که کار را برای کاربرانی که حتی علم برنامه نویسی ندارند راحت کرده است.

با وردپرس بدون اینکه نگران اصول فنی باشید، فقط به نوشتن و ارسال مطلب فکر کنید. این همان خاصیتی است که وردپرس را به یک سیستم مدیریت محتوای جهانی تبدیل کرده است.

ظاهر و آرایش قرار گرفتن عناصر مختلف صفحات وب در کنار یکدیگر از تاثیر گذارترین عوامل موفقیت یک سایت است. وردپرس با پشتیبانی از نصب و سفارشی سازی قالب های مختلف به شما به عنوان مدیر یک سایت، این اجازه را می دهد که ظاهر سایت خود را با استفاده از قالب ها تغییر دهید. قالب هایی که برای این سیستم مدیریت محتوای محبوب وجود دارد در بیشتر مواقع رایگان بوده و به راحتی قابل نصب و استفاده است. علاوه بر آن می توان با ساخت یک قالب شخصی، ظاهر سایت را به صورت شخصی در آورد، البته با داشتن درکی کامل از HTML, Css و PHP که با استفاده از آن ها می توان از قابلیت انعطاف پذیری مناسبی که در وردپرس وجود دارد، استفاده کرد.

وردپرس بهترین انتخاب طراحی سایت

وردپرس به گونه ای ساخته شده است که از محبوبیت خوبی نزد موتورهای جستجو برخوردار است ، قسمت اعظم بازدید کننده ورودی از موتورهای جستجو است که با بهینه بودن سایت می توان ترافیک سایت را افزایش داد. توصیه ی اکید ما به کسانی که قصد استفاده از وردپرس را برای وب سایت خودشان دارند، این است که اگر افزایش میزان بازدیدها از طریق موتورهای جستجو برایتان اهمیت دارد، حتما کار طراحی پوسته ی خودتان را به کسانی بسپارید که اطلاعات خوبی از سئو (SEO) دارند.

امنیت سایت هم از عواملی است که به هیچ وجه نمی توان از آن گذشت. تلاش شما برای نگهداری سایت با حفظ امنیت و اصول امنیتی حفظ می شود، که وردپرس به این موضوع هم توجه ویژه ای داشته است تا شما را در امر مدیریت سایت بیشتر یاری دهد.

شما با مراجعه به مخزن افزونه های وردپرس به بیش از ۲۰۰۰۰ افزونه دسترسی خواهید داشت که توسط افرادی از سرتاسر جهان نوشته شده اند. این افزونه ها هم چیزی جز کدهای PHP نیستند که به صورت همگام با وردپرس کار می کنند. البته هسته وردپرس بدون نصب افزونه بیشتر امکاناتی را که برای مدیریت یک وب سایت مورد نیاز است را دارا می باشد که مدیر سایت را در رسیدن به اهداف خود یاری می دهد.